Sydney part 7

Tänkte jag skulle fortsätta bloggen på temat bilar. Men denna gång om blåljusbilar! Finns många av dom! Polisbilar, brandbilar, ambulanser, ordningsbilar och the salvation army!

Ordningsbilarna som egentligen heter nå annat är polisbilar men vars syfte endast är att hålla ordning på folk. Finns ute om helgerna. Så dom åker runt och förebygger bråk kan jag tänka mig. Eller nått!

Roligaste blåljusbilen är dock frälsningsarmens!
Förra helgen då jag gick till Josef på kvällen så ser jag en vit typ folkabuss vid en korsning. På taket en gul saftblandare och i framsätet sitter tre gamla gubbar. Och på sidan står det "The Salvation Army". Och saftblandaren är på. Sen svängde dom av och åkte mot Kings Cross.

Men vanligast är trots allt dom vanliga polisbilarna som nedan. Och ambulanser och sen brandbilar. Och faktum är att man hör sirener VARJE kväll då man ska sova. Men tydligen så har dom nått garage i närheten av vårat hus som dom rycker ut ifrån. Annars hade man ju kunnat undra vad det är för område jag bor i egentligen. Men måste dock säga att för att vara en så stor stad så känns det väldigt tryggt ute på gatorna där vi bor.
När jag gick till Josef gick jag en konstig väg som var lite läskig men finns tydligen en bättre väg att gå sa han. Så det verkar soft! :) Sen är det nog jag som skrämmer folk mer än vad dom skrämmer mig. För när jag går själv och ska någonstans så går jag rätt fort. Tar ut stegen med mina långa ben. Vilket får till följd att jag går ikapp folk och förbi och när folk märker att man tar in på dom och att det är någon som är lång och ståtlig så blir dom nervösa! :)




Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha tur man har en skräcködla till bror! ;) Då ringer jag dig när jag vill ha gå sällskap hem på kvällarna!

2010-10-01 @ 01:00:05
Postat av: Peter

Ni ska ju bara vara i melbourne så då går det inte :P

2010-10-01 @ 10:38:38
Postat av: Hanna

njae vi kommer ju vara i Sydney hela december typ och kanske lite i januari också :P

2010-10-01 @ 10:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0