Sydney part 1

DET ÄR KALLT!

När man åker till Sydney så tänker man (iaf jag) att man ska åka till värmen! FEL! Det är kallt!
Inatt sov jag i sockar, mjukisdress med t-shirt under den långärmade och mössa på det.
Första natten jag inte frös!

Husen är inte svensk standard om jag säger så! Stenhus utan värme. Kan iofs bero på att snart blir det sommar här och då blir det varmt :) Riktigt varmt

Bor på Liverpoolstreet. Våning 16 av 29. På taket finns pool och ett litet gym. Lägenheten är sådär måste jag faktiskt säga. Luktar lite konstigt i den och minimalt kylskåp med frysfack (vi kanske ska få en ny,hoppas).
Men läget är riktigt bra. Gångavstånd till operahuset, centrum, chinatown osv osv. Precis vid hydepark.

Första dagen hade jag ångest i sinne. Trött och allt verkade bara dåligt vad det gäller kvaliten på grejer och vi hade en barngrupp som levde om.

Men sen haft lite café och träffat lite människor. Ska se fotboll med en i helgen! Blir kul! Så det börjar så sakta rulla igång. Fast är inte som hemma. Inte på långa vägar. Men äventyret är igång iaf!


Jag framför Operahuset. En klassisk bild men what the heck!




Min kollega Elin framför samma hus



Johan "Trummis" Norlund, jag förstår om du är förfärad över denna uppenbara rip-off!




I Australien vill man bli som Usa. Dvs feta. Därför har man lite större burkar på läsken
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Liverpoolstreet - kung! YNWA

2010-09-17 @ 09:31:34
URL: http://hannakassfeldt.blogspot.com
Postat av: Alex

Ganska upp dig, snart kommer solen, pool vann igår och vi får det bara kallare här hemma. Finns mkt att glädjas över!

2010-09-17 @ 09:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0