Sydney part 9 - MVP

Första Sydneyinlägget med en "egen" rubrik och inte bara ett nummer! Stort!
Hur som helst, tar det från början.
Jag spelar innebandy. Innebandy är en liten sport i Australien. Jag fick reda på att det fanns här innan jag åkte hit. Tog med mig klubbor. Hittade ett lag. Många svenskar, tjecker, finnar och så vidare. Bara en eller två Aussies!

I helgen var det försäsongscup! Mitt lag  ordnade cupen!
Var 10 lag med! Bra jobbat!
Vi vann alla matcher i gruppen. Dom matcherna spelades lördag. Söndag så vann vi först kvarten och sedan åttondelen. Sen var jag tvungen att åka och jobba. Finalen förlorade vi.
Jag skyller givetvis på att det var för att jag inte var med! Sen så hade vi tydligen haft mer skott än dom i finalen men förlorat med 1-6 och i principt släppt in alla mål från mittplan. Dåligt försvarsspel av oss. Jag hade behövts vara där för att styra upp det.
Eller som Ricky skrev i smset då jag skrev och frågade hur det gick i finalen.
"lost 6-1, your fault!!!!"

Var trist att missa finalen!

Cupen i övrigt dock riktigt rolig!
Hade dock velat göra lite mer poäng. Blev 2 mål och 1 ass. Sen hade jag några ramträffar också.
Något som dock förvånade mig var när jag satt och läste igenom MVP-listan efter turneringen. Vilka som hade fått flest MVP-poäng. Då visar det sig att jag är den spelare i vårat lag som har flest MVP-points! Jag var alltså mest värdeful i mitt lag! Kul!
Roligt att man kan få en sådan titel genom att stå och skrika hur centern ska stå i försvarsspelet, tillrättavisa domaren, styra upp försvarsspelet och spela säkert! Annars brukar det ju bara vara forwards som vinner sånt! :)  Så det var en tröst i bedrövelsen över att ha förlorat finalen!



Platsen där vi spelade! Var sjukt stort! Fanns två hallar. Rymdes en innebandyplan plus en liten inomhusfotbollsplan i båda hallarna.


Grabbarna är fokuserade på match! Eller ja alla utom Reto som passar på att lägga av ett smile :)



Slovaken i laget



Kommentarer
Postat av: Fredde

Alltså... Hur gör man för att vinna kvarten före åttondelen??

2010-10-12 @ 15:52:11
Postat av: Peter

Bra fråga! Jag skrev fel! Ska stå semin! :)

haha,

2010-10-13 @ 02:46:18
URL: http://manta.blogg.se/
Postat av: Lars

tycker slovaken ska lägga till ett "v" så hade han ju varit kändis =)

2010-10-14 @ 14:53:19
URL: http://Qain.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0