Sydney part 16 - Canberra & Kangaroo

I helgen så har jag varit till Canberra. Huvudstaden i Australien. Landets tråkigaste stad enligt många. Jag tycker det var fint. Var inte där så länge iofs!
Vi skulle ha vår-gudtjänst på Svenska Ambassaden där.
Var ett fint place! Och dom ambassader som låg bredvid. Helt stört. Israels hade poliser utanför hela tiden. USAs var som en mindre by innanför dom stora grindarna.

Hur som helst. Vi åkte dit. Var på två museum, national museum of Australia, och Australia War Memorial.
War memorial var bättre!

Vi hann gå lite på stan. Jag fyndade ett par billabong-shorts för 40 dollar. Under 300kr med andra ord!

Men det grymmaste var att vi fick se kängurus! I DET VILDA!
Eller ja vilda och vilda. Dom var i det fria det var dom. Men dom var på en golfbana. Och man kunde gå nära. Hade kanske kunnat klappa på dom men ville inte utmana. Men nästa gång ska jag ta på dom. (lät suspekt).

Tyvärr så hade jag glömt kameran och Elins kamera fick slut ström så vi fick inga bilder på ambassaden. Men på kängurusarna fick vi bilder. Och på war memorial. Men det blir ett senare inlägg.



Vy över Canberra.


Mr. Kangaroo

Känguruhäng vid bunkern. Man måste ju kunna ta skydd då golfbollarna kommer.

Hej Hej!




Jag och Elin i Canberra, med paradgatan bakom oss!


Klätterapan!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken söööt känguru! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0