Sydney part 12 - Solglasögon

Jag är sämst!

Varit i Australien i ca en månad. Under denna tid har jag pajat 3 par solglasögon!
Solglasögon som är rätt bra att ha i detta land!

Första paret. Pajades i handbagaget på resan hit.
Vid något tillfälle då jag hade haft upp grejer från handbagaget och hade problem att få igen väskan så använde jag våld och bara mosade allt i den och fick igen den. Glömde att jag hade ett par brillor där. Dom höll inte.

Andra paret. Första dagen i australien då jag just tagit upp det första paret och upptäckt att dom var trasiga. Tar istället upp mitt reservpar men råkar tappa dom i golvet. Ena bågen släpper.

Tredje paret. Köpte ett nytt par här i australien på market city, marknad i chinatown.
Idag så hade jag satt fast dom i tröjan, ni vet i kragen sådär. Skulle ut på stan. Först skulle jag bara sätta i disk i diskmaskinen. Böjer mig framåt, dom faller. Plasten spricker runt ena glaset så att glaset släpper.
Fail!
Skit i disken är lärdomen (stavas det så?)


Kommentarer
Postat av: Ann Thörnquist

Kanske blir många solbrillor från tomten? Sol snö och minus 1 här idag. Ha så gott i värmen. Skickar pistvakt på måndag. Hälsningar från oss på 25:an.

2010-10-16 @ 09:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0