Sydney part 25 - Finland vs Italien

Dagen började med en exklusiv förhandsvisning av den finska filmen "Rare exports : a Christmas tale". En film som har biopremiär i december. Vi hade fått förhandsbiljetter. Var en liten biograf som låg i nått Sony-kontor mitt inne i stan. Endast 4 rader och väldigt sköna stolar och bra utrymme. Och ingen reklam före filmen. Nice! Var vi och några skribenter typ. Filmen då. Hade väntat mig det värsta. Fick......inte det bästa men klart bättre än vad jag väntat mig. Känslan efteråt var att jag skulle kunna se den igen. Bra bildspråk och bra skådespelarinsatser. Sen spårade den lite i slutet men ändå positivt. Och den var inte så lång, vilket är bra. Många filmer idag görs längre än vad dom håller för. Denna höll dom kort. Rätt beslut, filmen tjänar på det!

Efter filmen var det dags för lunch. Senaste tiden har jag spelat rätt mycket tv-spel. Vi har lånat ett Wii. Spelat jag spelar är Gudfadern blackhand edition. Riktigt bra spel tycker jag. Och jag har blivit sjukt sugen på att åka till New York och så. Men tills vidare fick Little Italy här i Sydney duga. Inte lika mycket maffia och lika stort som i tv-spelet. Men trevligt ändå! Har fått en idé om att göra detta till en regelbunden grej. Typ Onsdags-lunch. Man väljer en random förort och så tar man bussen/tåget dit. Äter lunch och går sedan runt och kollar in stället och åker hem. Tror på den idéen.

Vi som såg bio och var till Leichhardt (förorten där Little Italy ligger) var Jag, Elin, Jenny och Julia!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0