Sydney part 23 - Jamie Carragher

Detta inlägg har egentligen inte så mycket att göra med Jamie Carragher. Men nr23 är Carra! Inte Jordan, inte beckham, (kanske Fowler) utan Carra!

Skulle egentligen döpa det till Sydney part 23 - Söndag.
Och tänkte för första gången varva text, bild och film om vartannat!

Tänkte jag skulle beskriva min senaste söndag här i Sydney!

Började med att Viktor ringde mig lite för tidigt, så förhandlade till mig en sovmorgon och sen drog vi till Manly och spelade volleyboll! Innan vi började spela så åt vi på Hungry Jacks, vilket är Burger King här i Australien. Men dom heter Hungry Jacks här. Samma logga annat namn och står på deras muggar att dom är en burger king kedja. Men fanns tydligen något med liknande namn här när Burger King skulle etablera sig down under så då blev det Hungry Jack. Hade inte ätit frukost så detta blev frukosten! Sen lir!


Första matchen gick sjukt uselt för mig. Skamligt dåligt. Kändes att jag inte spelat volleyboll alls under den svenska sommaren 2010.
Andra matchen gick mycket bättre osv. Var riktigt roligt. Och även ett bra ställe att spela på. Blir fler besök där, thats for sure!

Efter det så tog vi färjan hem till Sydney igen. Då gick jag hem, duschade och sen direkt vidare mot nästa event för dagen!


Hillsongs kyrkan som grundades i Sydney och nu finns på flera platser runt om på jorden (bland annat sthlm) hade inspelning av sin årliga skiva/dvd. Så i samband med detta möte hade dom låtat Sydney Entertainment Center. Var väl typ 10 000 på läktaren. Var mest lovsång, väldigt lite predikan men lite iaf. Och lovsången var ju mer som en konsert och typ alla sjöng med. Var riktigt fett!

Före jag gick dit dock så blev det dagens andra måltid på Hungry Jacks. Hade så lite tid mellan jag kom tillbaka med Manly färjan och tills att Hillsongs började så därför burgare igen!

Ett videoklipp från Hillsongs.

 

Efter Hillsongs så väntade jag och Josef in hans fru. Glömde skriva att jag var på Hillsongs med Josef, och hans fru pluggar på Hillsongs skola så hon är med i kören. Hur som helst. Vi gick hemåt. Klockan var strax efter 8 pm. Alltså 20.00.
Jag stannade till på internetcafét och kollade facebook och mailen. Sen hem och sov i 2 timmar. Sen klockan 00.00 så mötte jag upp med Josef igen. Dags för fotboll. Han är Arsenalsupporter och jag håller som bekant på Liverpool. Så vi brukar se båda matcherna. Givetvis sänds dom direkt vilket innebär mitt i natten här.
Arsenalmatchen började 00.30 och Liverpool 03.00.
På vägen till puben så kände vi oss hungriga så för tredje gången på samma dag så åt jag på Hungry Jacks. Egentligen inte så gott, men billigt och går fort och är bättre än donken.

Sen matchdags!
Arsenals match var en besvikelse för Josef.
Liverpools match var en fest!




2-0 mot chelsea! Torres två mål! Återuppväkt från de döda! Vilken match! Underbart! Är fortfarande glad pga detta!





Efter matchen då vi kom ut från puben så är det 2-3 polisbilar utanför mer sirenerna på. Stod även en ambulans i närheten och det kommer snutar springades längst gatan. Vi fatta ingenting. Vad hade hänt, och VAR?!
Började kolla runt och det var runt hörnet eller om det var någon trafikolycka eller nå. Var visade sig vara inne på Cheers sportbar. Vi hade inte märkt nå. Men på övervåningen hade det varit bråk som jag fattade det. Och vakten hade spöat någon kille eller tvärtom. Förstod inte riktigt och ingen ville säga nått och har försökt hitta det i tidningarna här men deras hemsidor är sämst i världen så går ju inte söka där. Och Channel 7 som var på plats och filmade med samma kameror som används på 24 Norrbotten verkar inte ha lagt upp det på sin hemsida.
Men för en av killarna som bråkat slutade kvällen iaf som följande.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0