Peters kickass laxröra ala carte!

Ibland är jag duktig på att laga mat! Som idag!
För en inte allt för avlägsen forntid så hittade jag på en egen maträtt! Det började med att jag skulle laga lag. Jag brukar alltid steka den då. Men fick för mig att man kan ju koka lax. Sagt och gjort. Och maträtten jag styrde ihop blev god. Så idag tänkte jag att jag skulle göra om det och skriva ner receptet!

Först tar vi en titt på ingredienserna.


4-portioner (mina potioner är större än dom som anges på butikvaror)

1 dl vatten
2 dl mjölk
2 msk soja
400g lax
2 st paprikor
1 Creme Fraiche 34%
1 till 1.5 msk citronpeppar
1 rågat kryddmått Chilipulver
1 tsk paprikapulver
1 tsk tomatpure


Börja med att skära upp laxen i småbitar. När du ändå håller på kan du göra det med paprikan också!



Blanda vatten, soja, mjölk och 1 msk citronpeppar i en kastrull. Koka upp detta. Då det kokar så tillsätt laxen. Låt koka i ca 5minuter.



Ja min spis är lite skitig, so?

När laxen fått koka i ca 5minuter så är det dags att tillsätta övriga ingredienser.
Här kan du om du vill använda ytterligare citronpeppar, men du kan även nöja dig med den msk du redan använt.
I med allt på listan och rör ihop och låt koka ytterligare 2-3minuter



När alltihopa fått koka någon minut så kan du strö lite maizena redning över såsen för att få den lite tjockare. Efter behag.


Sen är det klart! Serveras med pasta och ett glas kall mjölk och en hårdbrömacka!

Bon apetit!

Sen återstår bara sista frågan. Vill du äta middag med mig?



Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja, lätt att du får bjuda mig på det där nån gång i sommar. Då kanske jag bjuder dig på mina kick ass-goda quesadillas

2010-05-20 @ 15:41:48
URL: http://hannakassfeldt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Klart jag vill!

2010-05-20 @ 15:42:30
Postat av: Agnes

Gött de ser ut du, har du gjort om Manta till en matblogg? Me like. får gärna bjuda mig också om du vill. klem

2010-05-20 @ 18:44:39
Postat av: Trummis

Fett nice, som man säger i Stockholm! Du måste säga åt alla andra där uppe att oxå börja blogga så man vet vad som händer!

2010-05-20 @ 20:14:20
URL: http://www.trummis.com
Postat av: stina-who?

"Lax citronpeppar soja paprika", det är tydligen du det enligt google. Nåja, var bara tvungen att uppmärksamma världen på att jag lyckats googla fram två pitebor på samma dag.. Och att du ska vara nöjd, för "Lax citronpeppar soja paprika" är definitivt ett bättre betyg än "tesvamp".

2010-08-03 @ 21:48:33
URL: http://http://stinalundqvist.blogspot.com/
Postat av: Elin Nilsson

Ja bjuder du på detta så kommer jag gärna ;)

Synd bara att det tar för många timmar till austria och kostar en del :P

Har du det bra där nere? :)

2010-10-14 @ 13:18:34
URL: http://elinilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0