Livet som tv-reporter, måndag 15 mars 2010

Vissa dagar är jag glad över att jag valt det yrke jag valt.
Det kan vara dagar då man får hänga i katakomberna under läktarna på Coop Arena och prata med spelare och ledare i Luleå Hockey. Det kan vara då man får träffa kändisar eller vara på en skola och snacka med ungdomar.
Eller så kan det vara då man går in på macken och ser någon som gick gymnasiet samtidigt som en själv och nu jobbar heltid på macken.
Eller så kan det vara då man har en 14timmars arbetsdag. Tror det eller ej.
Igår var en sådan dag!

kl 06.00 åkte jag från Piteå. Kort stopp i Luleå för att byta till firmabil och packa ner kamera osv. Sen åkte jag och Jonsson till Nikkaloukta. Ligger bortom Kiruna. Kebnekaise ligger där. Men berget skulle vi inte besöka. Inslaget som skulle göras handlade om älgar, och forskning kring dessa. Fast är inte älgarna som gör denna 14 timmars arbetsdag som en dag att minnas.
Åkte från luleå 7.00 och 4.5 timmar senare var i framme. Snackade lite med personerna som sponrades forskningsprojektet. Åt en mutlunch och sedan var det pressträff. SEN! Sen kom det som gjorde resan värd.
Vi skulle få vara med då dom satte en gps-sändare/sms-maskin på älgen. Och för att kunna vara med på detta så var vi tvungen ut i naturen där dom hade sövt en älg. Och för att ta oss dit så var vi tvugna att åka helikopter! Det var roligt! Och det som gjorde dagen till en dag att minnas. Första gången jag flög det. Efter märkningen på älgen så flög vi med dörren öppen för att kunna filma lite :)

Sen åkte vi hem. Redigerade inslaget i bilen. Tillbaka till Luleå. Tanka över det. kl 21.00 var jag klar där. Och 45min senare hemma i Piteå.

Inslaget, det ser ni på denna länk!
Och kom ihåg att läsa texten under bilden, det är påan till inslaget! Dvs det som programledaren säger innan det startar i sändningen.
http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/lulea?videoId=1.1555456


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad kul Peter :)

2010-03-16 @ 17:22:27
Postat av: Peter Lundström

Vilken Hanna?

2010-03-16 @ 18:10:43
Postat av: Mattias

Kul!

2010-03-17 @ 10:25:56
URL: http://keff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0