Idag får jag inget gjort

Inte än i alla fall. Folk svarar inte i telefon. Folk vill inte ställa upp. Folk vill ställa upp men ändrar sig. Folk bor för långt bort. Osv osv.

Ringde en man på morgon från kiruna och tipsade om en nyhet. Han ville att vi skulle berätta om detta. Ringde upp honom och pratade med honom igen. Då skulle han bort men efter kl 13 så skulle han vara hemma igen och finnas tillgänglig för en intervju. Ringde en kontakt uppe i Kiruna, denna kvinna kände igen mig från tiden på 24nb vilket var roligt, och frågade om hon kunde hämta in en synk. En synk som vi säger är en intervju framför kameran. Det man ser i tv-nyhetsinslag. Att det kallas synk är för att det är ett lätt ord att säga. Och lite kommer det även från att bild och ljud är synkroniserat, i slang synk.
Hur som helst. Ulrika kunde inte göra det. Då beslutades att jag skulle göra en inspelad telefonintervju med mannen från Kiruna. Ringer upp honom kl 13. Då har han helt plötsligt ändrat sig och vill inte vara med.
Här ringer han alltså in på morgon och tipsar om en sak som han vill ta upp och själv varit med om. Sen vill han inte. Vad är det för sätt?

Så det jag gjort idag är att ringt massa samtal. Gått till ica och köpt yoghurt och godis för att dryga ut min lunch. Pratat lite mer i telefonen. Packat ner den bärbara redigeringsdatorn och skrivit ut startlistor för helgens skidSM i Skellefteå.

Amen och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Visst är det jobbigt att jaga folk? Jag blir deprimerad varje gång jag ska skriva nåt kommunrelaterat, eller myndighetsrelaterat överhuvudtaget. Speciellt nu på sommaren.

2010-06-29 @ 09:11:38
URL: http://blogg.vk.se/elin-falk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0