tankar från tingsrätten

Vid dagens besök hos Tingsrätter i Luleå så gjorde jag följande upptäckter och ja.. Nått mer men ids inte komma på nå bra ord för det.

Det första jag hittade var en ny intressant tidning. Ny och ny, men den var iaf från januari 2010 iaf. En biltidning. Bra jobbat Tingsrätten. Nått nytt att läsa. Det senaste 1.5 åren så har jag läst S-magasinet (aftonbladets sportmagasin) från 2007. Dom är inte så snabba på att handla.

Sak två. Om ni någon gång åker dit så ni ska upp i rätten och det är ett intressant fall som intresserar media. ANVÄND EN JACKA ÖVER SKALLEN!
Det gjorde inte killen idag (pucko) så därför måste jag nu ägna eftermiddagen åt att sitta och maska han i redigeringen. För är inte etiskt korrekt att sända bilderna där man ser hans ansikte. Fast han borde få skylla sig själv när han skapar massa extraarbete för mig.
Är ju ett annat redigeringsprogram på tv4 än på 24nb så är inte riktigt hemma på maskning ännu. Men men.

Angående att jag kallade killen pucko tidigare i texten, så har jag följande att säga. Man ska inte kalla varandra dumma saker men denna kille har ju nästan haft ihjäl en annan. Är anklagad för försök till mord alternativt grov misshandel och har själv ringt och anmält sig själv (läs erkänt). Då tycker jag att man är ett pucko. Inte för att anmäla sig själv, men för att utsätta en medmänniska för nått sådant som han gjort.

Kommentarer
Postat av: Maria

jo.. jag vet. Men jag orkar inte cykla till en mack:P

2010-04-06 @ 23:52:47
URL: http://hiddenpart.blogg.se/
Postat av: Maria

altså. dom där gatunamnen är så roliga! Vägen söderut:P Men ja. Jag ska cykla till en mack. Kanske ikväll? Hmm... Och affären kanske samtidigt? Nu när cykeln rullar igen menar jag.

2010-04-08 @ 19:49:17
URL: http://hiddenpart.blogg.se/
Postat av: Maria

haha! Bättringsvägen!:P Och jag hitta.se'ade mekonomen. Fint! Du har väl hört talas om mensträsk och kräkångersnoret, I suppose?=)

2010-04-09 @ 17:39:37
URL: http://hiddenpart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0