Att ha ett variernade yrke.

I veckan har jag träffat statsministern (ja det är sant), pratar med några bilhandlare, varit på ebidrottstävling för funktionshindrade, tittat på en lägenhetsbrand och pratat med ordförande för Luleå Hockey.
Jag har alltså ett väldigt varierande yrke.
Oftast väldigt roligt. Men ibland blir det dagar som är piss. Tänkte berätta om en sådan.

Det var en måndag för gode länge sen.
Var först till Boden och intervjuade en man vars papegoja han haft i 30år hade rymt. En klassisk snyft-historia. Senare visade sig att dom mot förmodan hittade den ute i vinterkylan och den levde. Slutet gott allting gott.
Direkt efter den intervjun så åkte jag vidare bort mot trångfors för att träffa en mjölkbonde. Han hade fått ta emot massa djur från en ladugårdsbrand veckan innan. Så helt plötsligt så var det lite kaos på hans bondgård och massa extra kor. Intervjuade och pratade med honom. Kom därifrån vid 15 tiden.
Kanske inte låter så hemskt, Men låt mig nu förklara läget. Hade inte hunnit äta någon lunch. Var innanför boden, dvs ungefär en timmes bilväg från Luleå. Så kom tillbaka till Luleå vid 16 tiden. Då hade jag två inslag som skulle redigeras. kl 19 eller strax efteråt så var jag klar och fick fara hem. Då hade jag slängt i mig lite mat vid 16 tiden sedan redigerat vidare.
PLUS! Att jag luktade bajs! Att gå runt och filma i ladugården hade gjort så att lukten sat sig i kläderna. Så luktade skit nå jä....
Dom andra på redaktionen klagade massor. Och jag höll själv på att få kvällningar av hur jag luktade.
Så sent om sider den kvällen, typ 20.30 så var jag hemma i Piteå och kunde få duscha och så.
Det var en dålig arbetsdag.

På bra arbetsdagar som dom flesta faktiskt är så får man träffa intressanta människor och komma in på ställen som man annars inte får. T.ex. Kallax hemliga rum. Har även gått ut på landningsbanan och filmat flygplan.
Varit i Luleå hockeys omklädningsrum och varit inne på F21 och tittat på JAS-plan. =)

Om jag ska göra en topplista över de jag intervjuat fram tills i dagsläget så kanske den ser ut såhär

Fredrik Reinfeldt aka Statsminister
Linus Omark aka poängkung i Luleå HF
Sven Björklund aka Patrik Larsson
Anders Jansson aka Morgan Paulsson Världsreporter (Var iofs då jag gjorde praktik på svt)
Maud Adams aka Bondbrud

Sen har man ju träffat massa VDs och kommunpolitker också.
Även träffat Plannja Basket spelare och fler spelare och ledare för Luleå Hockey.
Så man skulle kunna säga att jag är rätt nöjd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0