Rånade jag nyss Gallerix?

Var på stan en sväng idag. Köpte en blomma! Det ni. Blev en.. ja minns inte namnet. Men grön och så. Köpte ett miniträd igår. Värsta botanikern jag är! Den nya ska stå på min hylla i badrummet. Hyllan ska monteras om 30min. För då kommer bovärden med slagborren :)

Efter växtinköpet så drog jag en sväng på småstaden och gled in på Gallerian. Har nämligen bestämt att jag måste få upp mer saker på väggarna för att få läggan att bli mer "ett hem". Efter att ha varit hos Adam och Emelie i Umeå tidigare i veckan så var jag inspirerad. Dom hade jättemycket saker. Min lägga kändes plötsligt väldigt steril.

Inne på Gallerix så var tanken att jag skulle köpa någon form av plansch/affisch och ha på toan på den vägg där hyllan inte skulle sitta. Men då ser jag en tavla (rätt stor) med en post-it lapp på. På den står det 50kr.
Eller det står 50:-
Shit! Billigt. SKulle kosta 600kr annars. Så jag tog den. Var absolut inte vad jag tänkt mig men what the fuck! Kollade dock på sakerna runt ikring som oxå var på rea. Där stod det 50%. Och ringarna i procenttecknet var slarvigt gjorda som prickar.
Var det så att det skulle stå 50% på tavlan också?
Jag gick fram och frågade och fick den för 50kr. Nöjd så gled jag hem.
Eller gled förbi stugan en sväng. Det är ju ett hus där nu! FFS!!! Inte så mycket klart på insidan men stommen står där i alla fall. Pang boom!

När jag gled in på parkeringen vid läggan såg jag en bekant bil stå på gästparkeringen och tänkte att hojna har nog glömt P-skiva och kommer få böter. Men så var inte fallet.


Kommentarer
Postat av: hojna

Jag såg ditt sms om huset, flippat!! Men nu är jag ordentligt studentpank och kan inte svara på sms ens, för pengarna är slut :( tack för att du kolla p-skivan förresten! Jag kom faktist ihåg det den här gången, är inte varje gång jag gör det. en sista sak; Jag ska köpa alla tavlor på gallerix som finns kvar. Jag måste täcka över mitt rums väggar. Varför? Eftersom jag vill slita ut min ögon, mörda oskyldiga barn och spy när jag ser tapeterna.

2009-01-09 @ 19:56:26
Postat av: Peter

Hur ser dina tapeter ut?

2009-01-10 @ 00:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0