Funderingar

Sista månaderna har jag bett och läst bibeln mer än tidigare.
Ändå känns gud längre bort än tidigare.

Har fått det till en vana att läsa ett kapitel i bibeln varje kväll. Sen ber jag en kort godnattbön. Men känner inte att det är tal om någon kommunikation. Mest som att jag fått in det som rutin.

Jag önskar att jag kände närvaro eller åtminstone att gud fanns. Ofta känns det som att så inte är fallet. Jag känner mig istället ensam och olycklig.

Finns gud? Det är en bra fråga. Jag hoppas det. Men har svårt att se.

Skulle vilja få förändring och glädje i min vardag. Nu är det en inrutad tråkig vardag och jag känner mig som en skugga av vad jag brukar vara. Jag är inte rolig längre, och det suger. Undra om fler än jag tycker så. Jag kanske är tråkig och mesig.

Ibland undrar jag om det bästa bara vore att lämna gud och dra. Som Linkin Park sjunger.
I wanna run away, Never say goodbye

Sen sjunger dom dock vidare ord så får en att kanske stanna kvar.
I wanna know the truth
Instead of wondering why
I wanna know the answers
No more lies
I wanna shut the door And open up my mind

Ibland så känns det dock som att jag inte har rätt att kalla mig kristen. Fast jag vill vara det. Jag vet i mitt sinne att det är fullkomligt ologiskt och korkat att inte tro på gud. Men jag känner inte det i hjärtat just nu.

2.30 in i låten kommer ett bra stycke......


Kommentarer
Postat av: Anonym

Var på ett möte nyss och var skitbra och intressant. Men känns som att det ej berör mig alls.

2009-01-11 @ 21:28:55
Postat av: Andreas

Jobbigt :(

2009-01-12 @ 02:42:09
URL: http://myenemy.se
Postat av: Mattias

Visst kan det kännas väldigt rutin-artat, men det gäller bara att bita ihop och kämpa vidare. Sedan tror jag många, inklusive mig själv, är för rädda för rutiner. Speciellt när det kommer till tro och så, eftersom det ska vara så levande och bra. Men titta på t.e.x. munkar & nunnor, mer rutinbaserade och inrutade människor går inte att hitta. Alla dagar ser mer eller mindre likadana ut, varje bön förutom några få textskillnader från dag till dag är exakt samma. Det finns en trygghet i rutinen som man måste acceptera och ta emot. En gåva att få vila i.

2009-01-12 @ 13:32:34
URL: http://keff.blogg.se/
Postat av: Klara

..och nu har det ju väckt ett sökande och en längtan, gäller bara att verkligen visa det för Gud. Jag tror också att förbön hjälper! Ska be för dej.. GVD

2009-01-16 @ 23:20:04
Postat av: Klara

..nu har det ju väckts en längtan inom dug, och tror det är viktigt att visa det för Gud. Förbön är grymt bra också och funderar så otroligt! Ska be för dej.. GVD

2009-01-16 @ 23:23:44
Postat av: Klara

..nu har det ju väckts en längtan inom dug, och tror det är viktigt att visa det för Gud. Förbön är grymt bra också och funderar så otroligt! Ska be för dej.. GVD

2009-01-16 @ 23:24:29
Postat av: Anonym

tack.

2009-01-18 @ 14:39:16
Postat av: Lukas

Tungt! Nu har det iofs gått ett tag sen du skrev detta och jag hoppas det blivit bra, men kämpar du fortfarande på ska jag definitivt be för dig min vän.

2009-01-19 @ 15:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0