Action

Igår skulle jag åka till Umeå!
Efter att ha varit på stan en sväng med Elin, Josse och David så skulle jag bara hem, duscha och packa och sedan skulle Fredde skjutsa mig.

Som vanligt så var jag lite sent ute och då körde Fredde ändå fort.
När vi svänger in på Sunes-parkeringen så ser vi hus bussen åker iväg. Så vi kör över trottoaren så vi kommer in på busshållplatsen eller vad man ska kalla det. Sedan jagar vi bussen. Tyvärr kommer det en bil emellan. Vi blinkar och håller på. Vid gamla Gunnars Kiosk så blir det tvåfiligt och vi kan köra upp så vi ligger bredvid bussen. Fortfarande blinkar vi till den. Sen vid rödljuset vid Coop lyser det rött! YES!

Hoppar ut och springer fram och knackar på bussen och får komma in!
Så! Då var man på väg!

Förövrigt så ska jag skriva en årskrönika för 2008 snart..

Kommentarer
Postat av: Mattias

Hade det varit i göteborg hade busschauffören tittat på dig och skrattat när han körde vidare..

2009-01-07 @ 01:00:14
URL: http://keff.blogg.se/
Postat av: Peter

Men då hade det vara 2min tills nästa buss.

2009-01-07 @ 12:21:39
Postat av: Mattias

Näe, sällan mindre än 10min mellan bussarna, och då bara när det är högtrafik. Varit med om det flera gånger när det varit upp till en timmes väntetid. :[

2009-01-07 @ 13:16:40
URL: http://keff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0