Irriterade

En sak som gör mig irriterad är....

Jag brukar roa mig med att spela spel på datorn ibland. De spel som jag spelar oftast är faktiskt windows standarspel. Vi pratar alltså om hightech 3d spel som patient, kungen, ms-röj. Då jag inte har Vista så är det bara de gamla klassikerna som gäller.

Vad det gäller Kungen så har jag över 1000 vinster. Jag vet. NÖRD! Men det då ju som fort och är bra tidsfördriv om man sitter och jobbar och vill rasta lite kort bara. Plus att det är beroende framkallande. Kom på häromdagen att jag satt och tänkte kungenlösningar. Det var skrämmande. Första gången det skedde. När jag gick på Hjälmared och lirade mycket MS-röj så tänkte man alltid sifferkombinationer när man blundade och skulle sova. Fantastiskt bra spel!
En av orsakerna till att jag köpte en mus till min laptop och inte körde med "paden" bara. Ok, lite krydd sista mening.

Hur som helst! Det som stör/irriterar mig var det ja.
Eller först en annan sak. Sett årets första mygg idag. Inte bara 1. UTan 3-4st. Betyder det att det är sommar? Dags att ta på sig shorts? Vissa har redan börjat.

Jo. Irritation var det. När man spelar harpan. Patient vill säga. Varför heter det harpan ens? Hur som helst. Ibland så hamnar man i en situation där man har två möjligheter. Låt mig beskriva. Man har en kung framme. Och på två av högarna ligger det damer. Båda damerna går att lägga på kungen. Man har alltså chans på två helt olika gömda kort. Oftar är sånna här val helt avgörande för spelets utgång. Det brukar handla om att man klarar eller inte klarar omgången. Givetvis spelar man med Las Vegas regler och ta tre kort, allt annat är fusk. Det som stör mig dock är när man väljer fel hög. Hamnar i ett döläge och aldrig får veta vad det andra kortet var som man hade chans att få upp.... störande helt enkelt!......

Kommentarer
Postat av: Mattias

Mm, grymt störigt! Vad har du för rekord på ms-röj nu?

2008-05-03 @ 22:21:04
URL: http://keff.blogg.se
Postat av: sara

mm jag håller med. brukar också störa mig på det. Förresten, med risk att stämplas som världens största besserwisser: det heter faktiskt patiens. :p

2008-05-04 @ 08:26:19
Postat av: Peter

Haha, Sara du har rätt. Där får man för att man skriver bloggen på kvällen/natten och inte läser igenom den. :)

Mattias, jag vet inte. Är ju inte aktiv på röjen längre och efter som jag formaterat datorn så är rekordet borta. Men strax under 100sek på storröjare var det. Minns inte exakt.

2008-05-05 @ 09:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0