Hur man bedömer folk man träffar för första gången

Jag är en man(pojke/kille/yngling/snorunge) utan några fördomar! Absolut!

Ta det här med hur man bedömer folk för första gången. Folk pratar om att man bedömer dom utifrån utseende och sedan kanske man dömer någon på förhand. Det är dumt, man bör lära känna dom först.
Jag skriver dom istället för de och dem för att jag blivit van att göra det då jag skriver speakertexter till tv-inslagen jag gör. Så jag inte ska läsa de då jag ska säga dom. Ni fattar. Sry sry

Hur som helst. Med två enkla frågor kan jag avgöra om personen är bra eller dålig.
 
Fråga ett! Är personen kristen? Är själv detta så ser gärna att min omgivning är det.

Fråga två! Vilket lag håller personen på. Liverpool är bäst och då är man en bra person. Men kan även vara helt okej att hålla på t.ex Newcastle. Vad man inte får hålla på är man yoo (manchester united) eller chelskit (chelsea) eller real franco (real madrid). Även everton är dåligt. observera att jag skriver de dåliga klubbarna med små bokstäver rakt igenom.

För att göra detta mer konkret ska jag ta två exempel.

1. Lukas Bergner.
Lukas är en man i sina bästa år. Född och uppvuxen i bodbyn (tror det stavas så) utanför Umeå.
Lukas är både kristen och en anhängare av Liverpool FC. Således är Lukas en rolig och kul person som helt enkelt är bra! Att han sedan även gillar att tävla i att citera VM-krönikan från 1994 gör ju inte saken sämre. Tvärtom!

2. Isak Samuelsson
Isak är en slashas som härstammar från förorten Durrnäs utanför Munksund i Piteå. I dagsläget fördriver han tiden med att studera till ett yrke som går ut på att få fika hemma hos gamla tanter. Han är förvisso kristen vilket lindrar effekten av hans dåliga åkommor till en viss del. Men det faktum att han vigt sitt liv åt att heja på ett lag som man yoo gör att han helt enkelt klassas som ett as! Han är rent ut sagt en skitstövel som inte ens förtjänar att bli bespottad. Vårt spott är värt mer än så!

Se så lätt det var att utifrån dessa två frågor kunna avgöra om en person är bra eller dålig och slippa ha fördomar! För det är inge bra med fördomar!


Som en avslutande parentes vill jag bara nämna att detta inlägg är ironi och att jag i verkligheten älskar både Isak och Lukas som mina vänner. På ett helt hetrosexuellt sätt.

Men brukar skämta om att om en person säger sig hålla på Liverpool så utgår jag från att det är en bra person medan om de håller på man yoo måste de bevisa att de är en bra person. Skämt å sido alltså!

Allt gott!

YNWA!

Kommentarer
Postat av: Isak T

hihi. om man skiter i fotboll är det bättre eller sämre äm att heja på det där dåliga laget?

2008-12-16 @ 21:16:57
URL: http://isaktornberg.se
Postat av: Das Snug

Hur i helvete kunde du umgås med mig på skolan egentligen? ateist å unitedsupporter.....

2008-12-20 @ 11:49:29
Postat av: Peter

Varför tror du jag tog uppehåll?

2008-12-20 @ 16:24:29
Postat av: Johan

Haha, vet inte om du kommer läsa detta men du måste ju verkligen råhatat mig på hjälmared:)



Skulle faktiskt även vilja instämma i detta, då såklart åt andra hållet, att visst blir man nästan lite stött när man hör att en person man träffar håller på pool?? Men det ska va så:)



Ha d gott peter!



2009-02-14 @ 11:27:52
Postat av: Peter

Klart jag gjorde Johan ;) haha. =)

Allt bra?

2009-02-23 @ 10:36:31
URL: http://manta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0