Idrotten förbrödrar.

Var fjärde år spelas världens största och mest prestigefyllda turnering. Pratar förståss om FotbollsVM.
Folk från alla länder följer denna fest. Folk från alla länder reser till platsen för detta gigantiska skådespel för att heja fram sitt lag och även för att delta i festen.

Att fotbollen förbrödrar är en klyscha som gånger efter gång kablas ut över världen tillsammans med bilder på folk från olika nationer och lag som festar tillsammans. Då och då kommer givetvis engelskmännen och tyskarna och förstör denna bild genom att slåss. Men det må då vara.

Många av er har säkert deltagit i Gothia Cup i Göteborg. Inackorderade på skolor över hela staden och kommunen, jag kanske till och med utanför kommunen, bor lagen tillsammans. Bollen är rund och rullar även utanför planen, på skolgårdar och liknande sparkas kulan runt och det är ett gyllene tillfälle för folk från olika lag att utmana varandra och vara med och spela och på så vis lära känna varandra. En underbar idyll. Efter att ha slutat spela fotboll som 17åring, kan ha varit 18 men tror jag var 17, så har jag inte kunnat uppleva denna idyll på samma sätt.
Tills alldeles nyligen. För ibland uppstår sådana situationer i vardagslivet. Helt utan förvarning och planering. Då gäller det att fånga tillfället.

Var i Uppsala över det senaste månadsskiftet. Det var då det hände. Men först måste vissa saker bestämmas.

Eftersom TV-spel är en sport och eftersom bilsport är en sport så blir alltså Mario Kart en sport! Alla nöjda? Bra!

Kom till Uppsala den 1 November. Mötte upp med Isak på Johannelund. Efter att ha intagit föda så begav vi oss till Isaks boende för att göra upp i den klassiska Peter vs Isak drabbningen i Pro Evolution Soccer! Skulle Van Persie återigen avgöra, eller skulle Italiens raka centrala spel återigen skapa problem för min backlinje?

Ganska snart anslöt David, som jag känner sen innan, och även Isaks klasskamrat Anton. Ganska snabbt så hade vi börjat en turnering i PES (pro evolution soccer). Spänningen var hög och handsvetten flödade. Nöjt kan jag konstatera att jag gick segrande ur denna miniturnering. Jan Koller gjorde ett jättejobb på topp för Tjeckien, medan Cech höll tätt där bak.

En parentes bara. Av vana från då jag skriver på word så har jag under detta inlägg tryck Ctrl + S säkert 5 gånger. För att spara. Varje gång kommer det upp en "spara som"-ruta som vill spara hela internetsidan.

Efter att ha idrottat i form av fotboll gav vi oss på en annan klassiker. Mario Kart. Till denna spelkonsol hade Isak tre handkontroller. Vi fortsatta spela detta ett tag innan det var dags för mat.

Vad vill jag då säga med hela denna lilla historia. Jo genom idrotten (playstation i komb. med pes och gamecube i komb med Mario Kart) lärde jag känna Anton så pass mycket att jag kan säga att han är en grymt skön snubbe!.

Så nu vill jag bara uppmana alla där ute! Idrotta med varandra, spela tv-spel ihop.
Och är det någon som någon gång skulle vilja bli spöad i PES! RING MIG!

332012-8
F.v. David, Anton och Isak. Fokuseringen är total
332012-9


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0