funderingar på havsbadet

Just nu är det väldigt lugnt på badet. Inte kommit så mycket folk ännu. Per som också jobbar idag har inte börjat så måste ha kassan nu och då blir det lite dötid så här i början av dagen. Tid som jag ska använda till att dela med mig av några idéer jag har som kan förbättra arbetsmiljön här på badet.

På Pite Havsbad finns det en åkattraktion som heter Space Bowl, i folkmun toaletten, och reglerna för denna åkattraktion är klara.
En åt gången och ligger ner på rygg med fötterna före. Detta är dock något som ej följs. Gång på gång kommer det så kallade tåg, flera personer som åker samtidigt, och folk börjar även att springa i banan. Detta är ett problem. Som badvakt blir det då att blåsa i visselpipan och sedan säga till förbrytarna. Är det förstagångsförbrytare så kommer de oftast undan med en varning. Har personerna i fråga däremot ett register hos badvakterna blir det straff, i form av utkastning.

Jag har ett förslag till ändring. Tänk er detta. man installerar elslingor i "skålen" och när det kommer ett tåg eller någon springer i skålen/banan så trycker badvakten bara på en knapp och ger förbrytaren en kyss på 3000Volt eller liknande. Det borde lära folk att följa reglerna.

/P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0