Biocheck, Teknikstrul och äntligen hemma

Idag vann jag en biocheck på jobbet! Den som hade flest kunder som sagt ja på något som kallas mer-konceptet fick den. Jag fick 3 ja! =) Sweetness dudeness! Det var dock SF så kan inte se i Piteå, Lule eller GÖteborg är heta alternativ. Frågan är bara om det går någon film värd att se. Någon som Jag skulle välja att se ;)

Efter att jag jobbat så var det raskt tillbaka till skolan. Hade förövrigt redan varit på skolan tidigare under dagen. Jag hade då skrivit påor och telegram till nyhetssändningen vi skulle banda på kvällen. Den ska sändas torsdag 29/11.

Hade ordnat med gäster och hela skiten. Väl igång filmade vi alltihopa. Fick ta om slutet då vi sa lite fel och sedan började skratta massor. Men men, det gick ganska smärtfritt. Dock fungerade det inte att lägga upp inslagen till sändningsservern så att vi skulle kunnat köra alla inslag och varva det med studio och få allt reccat på ett band. Nu spelade vi bara in studion. Sedan skulle vi lägga in det på mac-arna och redigera ihop med inslagen och sedan ut på bandet igen. Problemet var bara att det inte gick att lägga in. Mac-en ville inte! ELA ELA!
Något var fel, mac-en sa att det var fel på bandet. Vi sa att mac-en var dum. Vi testade till och med iMovie som brukar svälja allt utan hull och hå. Fungerade icke. Slutligen gav vi upp, skaffade ett nytt band och filmade om allt. Utan gäster. För de hade gått hem. Så sändningen blev nu betydligt mer statisk än vad det var tänkt.

När vi äntligen var klara och jag fick fara hem var klockan 00.20. Var hemma 00.35. Äntligen! Sova nu! Ska upp imorn vid 8.

Natt natt!
http://maccp.istheshit.net/ <-talande ;)

Kommentarer
Postat av: Snuget

MAC är djävulens gåva till mänskligheten.

2007-11-29 @ 20:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0