Långt och läsvärt!

Har varit dålig på att blogga ett tag. Det beror mest på lättja. För saker att skriva om det har jag haft. Ska sumera helgen nu.

Fredag.
Hmm.. Vad gjorde jag då. Okej, vi tar lördag. Haha, nä skoja bara.
Under dagen tog jag det mest lugnt, städade lite, såg en film(tror jag) och så. Hade under dagarna före börjat fundera på om jag skulle fara till Umeå i helgen för vi hade ingen match med innebandyn. K4 de svinen ställde in lördagsmatchen. SÄMST! Var sugen! Men slutligen bestämde jag mig för att fara till Umeå. Hade dock inte tillgång till bil då min syster skulle ha den. Betala 220kr för buss var jag heller inte sugen på, svajnigt dyrt, plus att sen går det alltid en massa pengar då man är ner. Julklappstider som det är så kände jag att jag borde vara lite ekonomisk(snål). Så jag bestämde mig för att försöka mig på en gammal klassiker. Lifta.
Ställde mig vid bergsviksbron. Var ganska sent ute. Ställde mig där runt 19. Hade segat på tidigare, borde ha ställt mig där vid typ 15 för att ha haft en ärlig chans. Efter 30min (det var kallt ute) fick jag lift, fast bara till pitsundsbron. Så då ställde jag mig i korsningen pitsundsbron/e4an där för att kunna lifta med all trafik som lämnade piteå för att köra söderut. Stannade en och erbjöd mig lift till jävre. Jag tackade nej.
Efter en stund stannar en mysko typ. Han såg ut som en fransman, lockigt mört hår, över öronen, basker, och jacka. Pratade en bladning mellan franska, norska och svenska. Väldigt svårt att förstå vad han sa ibland. Väldigt underlig filur. Han fick jag lift med. Jag fick t.o.m. köra. Han hade kört från Kalix och var less. Skulle till skellefteå, En bit på vägen tänkte jag. Kan alltid hitta någon där som jag kan bo hos om jag inte tar mig vidare. Så långt kom vi aldrig. Halvvägs till Jävre så kokade bilen. Den hade gjort det 2-3 gånger mellan kalix och piteå sa han. Han hade lånat den av en kompis. Men läkte vatten. Sen när vi skulle igång med den igen så startade den inte. Slut ström! FUCK!! Jag ringer farsan. Han kommer dit med startkablar. Jag hade redan då bestämt att jag åker hem. Bilen startade ändå inte. Slutar med att vi bogserar den till Jävre. Sen skjutsar vi den mysko mannen till Havsbadet där han tänkte ta ett rum eller nått och åker hem. Noterbart är att jag åkte förbi Jävre dagen efter och då stod bilen kvar där. Stackarn. Resten av kvällen tillbringade jag med att se fotbollsprogram på internet. Bra skit :P haha.(nörd)

Lördag.
Idag skulle vi ha haft match, men surK4a ställde in. Sov länge idag. I och med att jag skriver detta nu (måndagkväll) så sviker mig minnet lite, men tror att det var denna morgon jag var arg då jag vaknade. Hade drömt om att det var massa folk hemma hos mig och att alla rökte hela tiden. Hatar sånt! FIMPA 4 EVER!
Var en sväng på stugan och tittade på när min far och mor jobbade lite. Ställde mig på stegen och spikade panel för ett väldigt kort ögonblick i tron om att jag jobbade hårt. Det gjorde jag inte. Suget efter Umeå fanns kvar. Började smsa runt massor och tillslut så hade jag styrt ihop ett gäng vänner som vill hänga med. Trummis, Pelle och Emma blev vi. Förlåt, även Monkey följde. Åkte förbi Johan(trummis) för att hämta han. Vi skulle åka till Hortlax(min by) och där skulle Pelle hämta oss. Johan var dock segast på att duscha. 15-20min och efteråt hade han mage att vara stolt över att han var så snabb. Segast i världen typ. Tillslut var vi dock iväg. I Byske plockade vi upp Emma. Hon hade varit i skellefteå över dagen. Men hon kände att hon ville ha lika mycket biltid som oss så medan vi körde till byske åkte hon med sina andra "mates" som skulle från skellefteå(med litet s) till Piteå(med stort P) och så möttes vi halvvägs. Sen gasade vi vidare och kom till Umeå vid 18.20. Klockan 19.00 skulle vi på Vasakyrkan, på vad vi trodde skulle vara en ungdomskväll av något slag. Vi hade blivit lurade. Adam hade "hypat" det hela. Men det var dock kul att träffa alla umebor som jag ej träffat på länge. Alla var typ där. Fast mötet var inte ungdomsinriktat. Dock fick man gå upp och vara med och sjunga med kören om man ville, under körens extranummer. Vi vågade inte =( buhu.
Efter att ha matat fodringsluckan med fika och spontanplanerat lite förfest, vi kom på tema under bältet, så drog vi vidare till Krister och Lukas för att köra charader. Sjukt kul! Riktigt bra. Det ska vi ha på nyår! Vissa ord var dock väldigt svåra. Postiljonen är ett exempel på den. Sara var ond som tog med det. Vi skrev nämligen våra egna meninger och så fick någon från andra laget utföra de vi skrev o.s.v.. Efter denna mycket trevliga aktivitet så var klockan 01.30 och Johan, Pelle och Emma satte sig i bilen för att köra till Piteå. De andra umeborna som varit med for hem till sig. Jag och Adam stannade. Så fort alla lämnat lägenheten så tog vi av oss till kallingar och satte och och spelade tv-spel. Kung! Några matcher senare och flertalet rödakort för adams lag så var det godnatt. Lukas var en stor man och lät mig ta hans säng medan han sov i soffan. Klockan var 04.00 då jag kollade på klockan sista gången och somnade. Postar lite bilder från lördagen. Fortsätt läs efter den, för då kommer söndagens text som är hämtat ur första Peters livet. Det här sista skulle vara ett kul kristet skämt. Hmns,..

332012-42332012-41332012-39332012-38


Söndag.
Gick upp och stekte 2 hamburgare till frukost. Lät Lukas sova vidare. Gick till Adam och mötte honom. Iksu(sportkomplex) var nästa mål. Där lirade Jag, Adam och Danne volleyboll. Med var också Dannes och Adams klasskompiar Tor och Gustav. Det var alltså beachvolleyboll vi lirade. Kul, dock kasst spel. Efter att ha besökt Emelie och fått mackor där (med keso?) och sett EM-lottningen. Ok grupp. Så åkte jag, Danne och Lucky B (olukas.blogg.se) till Ersboda och kikade på div2 innebandy. Ambjörn (vän) gjorde seriedebut med a-laget kul Mindre kul var att Wixax/Piteå förlorade mot Ersboda med 4-3. Bra var dock att laget åkt buss ner och jag kunde således åkte med hem. Fast jag for inte hem. Direkt jag var framme i Piteå styrde jag kosan (eller iaf bilen) till Blåsmark. Till Emma. Där var Johan, Pelle, Johanna, Kristian (Ch?) och Ante. Ja även Emma då. Hon bor ju där. Vi utvärderade förfest lite. Men det var en bisyssla. Huvudsysslan var att baka. Det slutade dock med att vi åt mest deg. Har ni tänkt på att om man heter illia (ryskt namn) så ser det ut som tre streck och ia. Illia då man skriver det rätt. Åter till bakningen. Nallade lite av degen. Gott. Lussebullar var det. Fanns även pepparkaksdeg. Den gräddade vi inte. Den åt vi. Lussebullarna(katterna) gräddade vi dock. Fast inte bra nog. Var som varm deg. Men det var gott ändå! VId 23 någonting var jag hemma. Och då var jag trött. Så då satt jag uppe 2timmar vid datorn innan jag la mig!
 
http://www.albinoblacksheep.com/games/bloxorz
Ett spel att nörda!

Vill ni se fler bilder från Umeå så kommer jag ladda upp det på
manta.pixbox.se inom en snar framtid. Cheers!


Kommentarer
Postat av: Isak

ela ditt svin du kan ju inte blogga så huvva långt. Då ids man ju it läsa :P

... fast det gjorde jag ändå. Nu har jag huvudvärk av att läsa så många bokstäver på samma gång.

2007-12-05 @ 17:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0