Fräckis 6 December

Hela familjen (pappa, mamma och två barn i förskoleåldern) sitter vid frukostbordet en söndagsmorgon. Alla har tallrikar fulla av mannagrynsgröt framför sig. Några minuter senare utbyter föräldrarna blickar och lusten tar far. Mamma skjuter ifrån sig sin tallrik.  Lägger handen på pannan och viskar
- Usch, vilken huvudvärk. Jag vill inte äta upp min gröt, jag ska gå och lägga mig istället.
Och så går hon upp till sovrummet på övervåningen.
Pappan äter snabbt som f-n upp sin gröt och springer efter. Barnen sitter och tittar på varandra och kan inte förstå vad som händer med föräldrarna. Den äldsta skickar iväg minstingen för att kolla läget.. Minstingen går upp i smyg uppför trappan och tittar några sekunder i nyckelhålet. Springer sedan snabbt ner och börjar kasta i sig gröten. Det äldsta barnet fattar ingenting.
-Vad händer där uppe?
Minstingen som håller på att kvävas av gröten får frustande fram
- Där uppe... där uppe... där uppe får den som inte äter upp sin gröt en riktigt omgång av pappa.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, vilka fräckisar. Den här julkalendern kommer jag definitivt att följa! Hoppas allt är bra med dig=) KRam

2007-12-06 @ 22:10:08
URL: http://www.emmabogren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0